Update coronavirus

Mierlo, 3 juni 2020

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien. Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent. Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.  

 

Veelgestelde vragen over het coronavirus

Wanneer gaat Dierenrijk weer open?

We zijn verheugd te kunnen melden dat Dierenrijk weer open is. De huidige ontwikkelingen m.b.t. het COVID-19 virus en de aangekondigde maatregelen door het RIVM en de overheid zorgen er wel voor dat dit enkel kan onder bepaalde voorwaarden.

Dierenrijk hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actie) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Uitgezonderd zijn gasten van de vakantieparken; voor hen geldt dat de Attractiepas voldoende is.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang »
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online voor € 19,00 per stuk »

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar Dierenrijk kom?

Uiteraard staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop.

Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Dierenrijk hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actie) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop. Uitgezonderd zijn gasten van de vakantieparken; voor hen geldt dat de Attractiepas voldoende is.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang »
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online voor € 19,00 per stuk »

Ik heb online mijn toegang gereserveerd maar ik ben mijn e-ticket daarvan kwijt, wat nu?

U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw ticket(s). Raadpleeg deze bevestigingsmail om de bestelde tickets alsnog te downloaden of neem contact op met de ticketverstrekker.

Welke maatregelingen worden er in Dierenrijk getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?

Er is – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen.

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park
    Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties
  • Je kunt alleen in één richting door het park lopen
  • Je kunt alleen contactloos / per pin betalen
  • De horeca is voorzien van afhaalpunten, ons terras en de binnen zitgelegenheid is weer open. Binnen zijn maximaal 30 personen toegestaan
  • Het gehele park is rookvrij
  • Er zijn géén bolderkarren beschikbaar
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand
  • Medewerkers houden continu toezicht op groepsgrootte en de 1,5 meter afstand
  • Bij iedere horecagelegenheid, toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel aanwezig waar je gratis gebruik van kunt maken
  • Alleen particulier bezoek is toegestaan
  • Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Hoe dienen we onze tijdsblokken te reserveren?

De tijdsblokken zijn online te reserveren via onze ticketshop. Hier kun je stapsgewijs een reservering maken voor een tijdsblok dat voor jou schikt. Houd er rekening mee dat wanneer er geen tijdsblok geselecteerd wordt, de reservering niet gemaakt wordt.

Ik heb een kind in de leeftijd van 0 t/m 2 jaar, deze tickets zijn gratis, moet ik hiervoor een ticket aanvragen?

Omdat we maar een maximaal aantal personen mogen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinste een ticket te reserveren. Gezien alle maatregelen mogen we dit aantal niet overschrijden. Voor personen waarvoor geen ticket is gereserveerd, is toegang niet mogelijk.

Hoe dienen de tickets gescand te worden aan de ingang van het park?

De tickets kunnen geprint worden, maar kunnen ook getoond worden via de telefoon of tablet.

Is er momenteel ook een verkorte route beschikbaar?

Er is een verkorte route, deze is aangeven in het park.

Kom ik tijdens de (aangepaste) wandelroute langs alle dieren?

Bijna alle dieren zijn zichtbaar, op de poolvossen, kleinklauwotters en kriebelvisjes na.

Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten vanwege het mogelijk overdragen van het Coronavirus?

Het ringstaartmaki-doorloopverblijf is tot nader order gesloten.

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?

Jazeker! De horecagelegenheden worden voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen. Gelieve zoveel mogelijk contactloos / per pin betalen.

Is er een magnetron aanwezig om babyvoeding op te warmen?

Nee, er is geen magnetron aanwezig om babyvoeding op te warmen.

Ik heb een lange tijd geen gebruik kunnen maken van mijn abonnement. Hoe word ik gecompenseerd?

Omdat wij het vervelend vinden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement, bieden we jou als trouwe gast van ons park graag een compensatie aan. Iedere abonnementhouder heeft van ons een e-mail met daarin uitleg over de compensatie ontvangen. Heb je de mail niet ontvangen? Kijk dan even in je spambox of lees de mail hier na. Binnenkort word je verder geïnformeerd.

Ik heb een groepsarrangement, activiteit of kinderfeest gereserveerd bij Dierenrijk. Kan dit nog doorgaan?

Kinderfeestjes zijn weer mogelijk (met uitzondering van het kinderfeestje ‘Dierenverzorging’). Voor de overige groepsarrangementen of activiteiten geldt dat dit tot nader order helaas geen doorgang kan vinden. Je kunt voor het verzetten hiervan contact met ons opnemen via 088-9000360.

Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?

Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in Dierenrijk laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa.

Ik heb een ticket gekocht via de website en deze verloopt uiterlijk 30 juni. Wordt de geldigheid verlengd?

De looptijd van deze tickets wordt verlengd t/m 31 december 2020. Dit gebeurt automatisch en je hoeft hier zelf niks voor te doen. Ook hiervoor geldt dat het noodzakelijk is om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Ik heb tickets via Social Deal, Plussparen, Eurosparen Wintercampagne, VriendenLoterij, Postcode Loterij of Goede Doelen Loterij; dagje uit voor Dierenrijk met beperkte geldigheid. Wordt de geldigheid verlengd?

De looptijd van deze acties worden verlengd t/m 31 december 2020. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook hiervoor geldt dat het noodzakelijk is om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Ik heb tickets via Jumbo Extra’s, ING rentepunten, Esso Extra’s, Dagje uit Cadeaukaart, Dagje uit jaarkaart met een specifieke datum. Wordt de geldigheid verlengd?

Voor vragen over de geldigheid van de tickets met een specifieke datum kun je contact opnemen met de ticketaanbieder.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Auto’s kunnen uitsluitend op de parkeerplaats van Dierenrijk geparkeerd worden. Om uit te rijden heeft u een parkeermunt nodig welke u vooraf online dient te kopen en bij de ticketcontrole uitgereikt krijgt.

Is mascotte Pico op het park aanwezig?

Nee, Pico is momenteel niet aanwezig op het park.

Kan ik gebruikmaken van een bolderkar?

Nee, er zijn geen bolderkarren aanwezig momenteel.

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?

Nee, geldopname is niet mogelijk.

Ander nieuws uit dierenrijk Bekijk al het nieuws

De mooiste tijd beleef je bij Dierenrijk, onderdeel van Libéma