Update coronavirus

Mierlo, 18 november 2020

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien. Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent. Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.  

 

Veelgestelde vragen over het coronavirus

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar Dierenrijk kom?
Uiteraard staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop. Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Dierenrijk hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal bezoekers per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren.

Let opdit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actie) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop. Uitgezonderd zijn gasten van de vakantieparken; voor hen geldt dat de Attractiepas voldoende is.

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang »
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online voor € 19,00 per stuk »

Ik heb online mijn toegang gereserveerd maar ik ben mijn e-ticket daarvan kwijt, wat nu?
U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw ticket(s). Raadpleeg deze bevestigingsmail om de bestelde tickets alsnog te downloaden of neem contact op met de ticketverstrekker.

Welke maatregelen worden er in Dierenrijk getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er is – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen.

  • Er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park
    Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa’s te voorkomen
  • Het personeel draagt verplichte mond- en gezichtsbescherming conform de RIVM richtlijnen
  • Voor bezoekers vanaf 13 jaar is het verplicht een mondkapje te dragen in alle binnenruimtes van Dierenrijk. Dit geldt niet voor je wandeling door het park in de buitenlucht.
  • De binnenverblijven van de dieren en Vriendenrijk zijn tijdelijk gesloten voor bezoekers.
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties
  • Je kunt alleen in één richting door het park lopen
  • De horecagelegenheden zijn voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen.
  • Er zijn maximaal 30 personen per ruimte toegestaan
  • Het gehele park is rookvrij
  • Er zijn géén bolderkarren beschikbaar
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand
  • Medewerkers houden continu toezicht op groepsgrootte en de 1,5 meter afstand
  • Bij iedere toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel aanwezig waar je gratis gebruik van kunt maken
  • Alleen particulier bezoek is toegestaan
  • Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Hoe dienen we onze tijdsblokken te reserveren?
De tijdsblokken zijn online te reserveren via onze ticketshop. Hier kun je stapsgewijs een reservering maken voor een tijdsblok dat voor jou schikt. Houd er rekening mee dat wanneer er geen tijdsblok geselecteerd wordt, de reservering niet gemaakt wordt.

Ik heb een kind in de leeftijd van 0 t/m 2 jaar, deze tickets zijn gratis, moet ik hiervoor een ticket aanvragen?
Omdat we maar een maximaal aantal personen mogen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinste een ticket te reserveren. Gezien alle maatregelen mogen we dit aantal niet overschrijden. Voor personen waarvoor geen ticket is gereserveerd, is toegang niet mogelijk.

Hoe dienen de tickets gescand te worden aan de ingang van het park?
De tickets kunnen geprint worden, maar kunnen ook getoond worden via de telefoon of tablet.

Is er momenteel ook een verkorte route beschikbaar?
Er is een verkorte route, deze is aangeven in het park.

Kom ik tijdens de (aangepaste) wandelroute langs alle dieren?
Bijna alle dieren zijn zichtbaar, op de poolvossen en de kleinklauwotters na.

Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten vanwege het mogelijk overdragen van het Coronavirus?
De kriebelvisjes en het ringstaartmaki-doorloopverblijf zijn tot nader order gesloten.

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker, de horecagelegenheden zijn voorzien van afhaalpunten waar je een drankje en/of hapje kunt kopen. Er is geen binnen zitgelegenheid, maar buiten zijn picknickplaatsen, waar met het eigen gezelschap gebruik van kan worden gemaakt.

Ik heb een groepsarrangement, activiteit of kinderfeest gereserveerd bij Dierenrijk. Kan dit nog doorgaan?
Kinderfeestjes zijn weer mogelijk (met uitzondering van het kinderfeestje ‘Dierenverzorging’). Groepsarrangementen voor 30 personen of meer zijn in beperkte mate mogelijk, je kunt hiervoor contact met ons opnemen via 088-9000360.

Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?
Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in Dierenrijk laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa.

Ik ben reeds in het bezit van een actieticket (zoals DPG Media en ANWB) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties wordt verlengd t/m 28 februari 2021. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook voor deze tickets geldt dat een bezoekdag en tijdslot gereserveerd dient te worden op de website (“ik heb al een ticket”).

Ik ben reeds in het bezit van een ticket via een loterij (zoals BankGiro Loterij en Nationale Postcode Loterij) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
Voor vragen omtrent tickets via een loterij kun je contact opnemen met de ticketaanbieder via info@uitstapjenaarkeuze.nl of info@dagjewegnaarkeuze.nl

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Auto’s kunnen uitsluitend op de parkeerplaats van Dierenrijk geparkeerd worden. Om uit te rijden heeft u een parkeermunt nodig welke u vooraf online dient te kopen en bij de ticketcontrole uitgereikt krijgt.

Is mascotte Pico op het park aanwezig?
Nee, Pico is momenteel niet aanwezig op het park.

Kan ik gebruikmaken van een bolderkar?
Nee, er zijn geen bolderkarren aanwezig momenteel.

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?
Nee, geldopname is niet mogelijk.

Mocht uw vraag en antwoord niet bij bovenstaande informatie staan kunt u telefonisch contact opnemen via 0492-668240, maakt u keuze 3.

Ander nieuws uit dierenrijk Bekijk al het nieuws

De mooiste tijd beleef je bij Dierenrijk, onderdeel van Libéma