Dierenrijk is open! Lees al onze maatregelen voor een veilig dagje uit in de buitenlucht.

  • Update coronavirus

Update coronavirus

Lees hier alle veelgestelde vragen

Zijn er zaken waarmee ik rekening moet houden voordat ik naar Dierenrijk kom?
Uiteraard staat jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers voorop. Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis. 

Dierenrijk hanteert – vanwege veiligheidsredenen – een maximum aantal gasten per dag. Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren. 

Let op: dit geldt óók voor abonnementhouders, mensen die een ticket (via een actie) hebben gekocht of een ticket hebben gewonnen. Heb je nog geen ticket, dan kun je deze alleen online aanschaffen in onze webshop. Uitgezonderd zijn gasten van de vakantieparken; voor hen geldt dat de Attractiepas voldoende is. 

Heb je al een ticket of ben je abonnementhouder, reserveer dan je toegang »
Heb je nog geen ticket, bestel deze dan online voor € 19,00 per stuk » 

Is het nodig om een negatieve corona test te overleggen voor mijn bezoek aan Dierenrijk?
Nee, het is niet nodig om een negatieve test te overleggen tijdens je bezoek aan Dierenrijk. Vanzelfsprekend blijf je thuis bij klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Ook als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.

Ik heb online mijn toegang gereserveerd maar ik ben mijn e-ticket daarvan kwijt, wat nu?
U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw ticket(s). Raadpleeg deze bevestigingsmail om de bestelde tickets alsnog te downloaden of neem contact op met de ticketverstrekker. 

Welke maatregelen worden er in Dierenrijk getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen?
Er is – vanwege de veiligheid – een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid én die van onze dieren en medewerkers te waarborgen. 

  • Er geldt een maximum aantal gasten per dag in het park
    Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren 
  • Tickets zijn uitsluitend online te koop
  • Er zijn tijdelijk geen voederpresentaties 
  • Je kunt alleen in één richting door het park lopen 
  • Het gehele park is rookvrij 
  • Er zijn tijdelijk géén bolderkarren beschikbaar 
  • Overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden gasten en medewerkers gescheiden door middel van een (plexi)glaswand 
  • Indien medewerkers niet de mogelijkheid hebben om 1,5 meter afstand te houden tot gasten, dan dragen zij een mondkapje
  • Bij iedere toiletvoorziening en winkel is desinfectiegel aanwezig waar je gratis gebruik van kunt maken 
  • Vanzelfsprekend blijven mensen thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis. 

Kan ik gebruikmaken van de toiletten?
Alle toiletten in het park zijn, al dan niet in een aangepaste vorm, toegankelijk voor bezoekers. Per toiletruimte kan één persoon (m.u.v. ouder met kind) tegelijk naar binnen.

Ik heb een lange tijd geen gebruik kunnen maken van mijn abonnement. Hoe word ik gecompenseerd?
Jouw abonnement wordt automatisch verlengd met de periode dat we gesloten zijn geweest. Dit betekent een verlenging van 5 maanden. Een voorbeeld: liep jouw abonnement af op 31-12-2020, dan is deze verlengd t/m 31-05-2021. Iedere abonnementhouder heeft van ons een e-mail met daarin uitleg over deze compensatie ontvangen. Heb je de mail niet ontvangen? Kijk dan even in je spambox of lees de mail hier na. 

Hoe dienen we onze tijdsblokken te reserveren?
De tijdsblokken zijn online te reserveren via onze ticketshop. Hier kun je stapsgewijs een reservering maken voor een tijdsblok dat voor jou schikt. Houd er rekening mee dat wanneer er geen tijdsblok geselecteerd wordt, de reservering niet gemaakt wordt. 

Ik heb een kind in de leeftijd van 0 t/m 2 jaar, deze tickets zijn gratis, moet ik hiervoor een ticket aanvragen?
Omdat we maar een maximaal aantal personen mogen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinste een ticket te reserveren. Gezien alle maatregelen mogen we dit aantal niet overschrijden. Voor personen waarvoor geen ticket is gereserveerd, is toegang niet mogelijk. 

Hoe dienen de tickets gescand te worden aan de ingang van het park?
De tickets kunnen geprint worden, maar kunnen ook getoond worden via de telefoon of tablet. 

Is er momenteel ook een verkorte route beschikbaar?
Er is een verkorte route, deze is aangeven in het park. 

Kom ik tijdens de (aangepaste) wandelroute langs alle dieren?
Bijna alle dieren zijn zichtbaar, op de poolvossen en de kleinklauwotters na. 

Zijn er bepaalde dierenverblijven gesloten?
De kriebelvisjes en het ringstaartmaki-doorloopverblijf zijn tot nader order gesloten. 

Kan ik iets te eten of drinken kopen in het park?
Jazeker, de horecagelegenheden zijn open. Betalingen in Dierenrijk zijn PIN only. Je kunt tevens bestellen middels een QR code.

Ik heb een groepsarrangement, activiteit of kinderfeest gereserveerd bij Dierenrijk. Kan dit nog doorgaan?
Kinderfeestjes zijn weer mogelijk vanaf 19 mei met maximaal 2 volwassenen als begeleiding. Overige groepsarrangementen zijn ook weer mogelijk vanaf 26 juni. Als je hier vragen over hebt, kun je contact met ons opnemen via 088-9000360.

 Ik heb een kortingsbon of pas, hoe dien ik vooraf online te reserveren?
Kies hiervoor in de ticketshop voor de optie ‘Ik heb een kortingsbon of pas’. Vervolgens selecteer je het aantal personen waarvoor je een kortingsbon of pas hebt en schaf je hiervoor tickets a € 0 aan. Bij aankomst in Dierenrijk laat je vervolgens je e-tickets scannen samen met je kortingsbon of pas en reken je de ticket(s) min de betreffende korting af aan de kassa. Betalingen in Dierenrijk zijn PIN only.

Ik heb reeds online een ticket gekocht en heb hiervoor een tijdslot gereserveerd voor de periode dat het park gesloten was. Kan ik op een ander moment naar het park gaan?
Om jou op een ander moment de gelegenheid te geven Dierenrijk te bezoeken, worden je huidige tickets automatisch verlengd, waardoor deze t/m 31 december 2021 te gebruiken zijn. Je dient opnieuw een bezoekdag en tijdslot te reserveren op de website (“ik heb al een ticket”). 

Ik ben reeds in het bezit van een actieticket (zoals DPG Media en ANWB) met een geldigheid t/m 31 december 2020. Wordt de geldigheid verlengd?
De looptijd van deze acties wordt verlengd t/m 11 juli 2021. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met de ticketaanbieder. Ook voor deze tickets geldt dat een bezoekdag en tijdslot gereserveerd dient te worden op de website (“ik heb al een ticket”). 

Ik ben reeds in het bezit van een ticket via een loterij (zoals BankGiro Loterij en Nationale Postcode Loterij). Kan ik op een ander moment naar het park gaan?
Heb je een reservering gemaakt in de periode van dinsdag 15 december t/m dinsdag 18 mei via een loterij, dan ontvang je vanuit de betreffende loterij een bericht met de nieuwe code, zodat je, op het moment dat het park weer open is een nieuwe reservering kan maken. Voor verdere vragen omtrent tickets via een loterij kun je contact opnemen met de ticketaanbieder via info@uitstapjenaarkeuze.nl of info@dagjewegnaarkeuze.nl 

Ik heb een horeca combi-deal gekocht via de website. Kan ik deze nog gebruiken?
Je kunt jouw aangekochte horeca combi-deal gebruiken bij jouw volgende bezoek. 

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Auto’s kunnen uitsluitend op de parkeerplaats van Dierenrijk geparkeerd worden. Om uit te rijden heeft u een parkeermunt nodig welke u vooraf online dient te kopen en bij de ticketcontrole uitgereikt krijgt. 

Is mascotte Pico op het park aanwezig?
Nee, Pico is momenteel niet aanwezig op het park. 

Kan ik gebruikmaken van een bolderkar?
Nee, er zijn geen bolderkarren aanwezig momenteel. 

Kan ik ter plekke extra geld opnemen?
Nee, geldopname is niet mogelijk. 

Mocht uw vraag en antwoord niet bij bovenstaande informatie staan kunt u telefonisch contact opnemen via 0492-668240, maakt u keuze 3. 

De mooiste tijd beleef je bij Dierenrijk, onderdeel van Libéma